Kas geriausia – paveldui

skelbimas-heritage

http://www.ourbestforheritage.eu

Projekto komandos sukurtas filmukas apie UNESCO saugomą Newgrange kapavietę Airijoje.

 

Trečiasis partnerių susitikimas Airijoje

 

Antrasis partnerių susitikimas Sicilijoje

Iš antro „Erasmus+“ projekto „Kas geriausia – paveldui“, finansuojamo iš Europos komisijos lėšų, partnerių susitikimo Naro mieste Sicilijoje, Italijoje grįžome su naujomis patirtimis ir puikiais įspūdžiais. Šis projektas – vienas iš keturių Erasmus+ projektų, kuriuos 2018–2020 metais įgyvendina Kėdainių „Ryto“ progimnazija ir yra skirtas UNESCO objektų pažinimui šalyse-partnerėse.
„Ryto“ progimnazijos komanda – penktokai Simona Matažinskaitė, Emilija Rimkutė, Armandas Erminas, šeštokas Lukas Liaudanskas, mokytojos Neringa Maskoliūnienė ir Sigita Vievesienė susitiko su partneriais iš Airijos, Čekijos Respublikos, Lenkijos ir Italijos.
S. Giovanni Bosco pradinėje mokykloje buvome nuoširdžiai sutikti ir pasveikinti mokinių ir Naro miesto merės. Visų projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniai pristatė savo šalių istorines UNESCO objektų laiko juostas, sudėliojo  žemėlapius su UNESCO saugomomis vietovėmis ir objektais.
Kadangi šis susitikimas vyko Sicilijoje, italai, žinoma, pristatė Etnos ugnikalnį. Etnos nacionaliniame parke apsilankė visa projekto komanda: pamatėme, išgirdome, grožėjomės, pajutome ir nufilmavome filmuką, kurį sumontavo patys vaikai.
Naro pilyje sužinojome apie itališką tradiciją – marionečių lėlių operą, kurios įtrauktos į UNESCO žmonijos žodinio ir nematerialiojo paveldo šedevrų sąrašą. Net neįsivaizdavome, kad taip sunku valdyti marionetes. Apsilankėme ir Agridžento archeologinėje vietovėje – Šventyklų slėnyje, vietovėje, kuri yra vienas didžiausių Didžiosios Graikijos meno ir architektūros pavyzdžių ir įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą ir  nuostabų botanikos sodą.
Dalyvavimas Europos programose atveria naujas galimybes plėtoti ir palaikyti partnerių kultūrinį dialogą daugiausia dėmesio skiriant bendravimui, keitimuisi patirtimi ir UNESCO paveldo pažinimui. Mokytojai parengė užduotis, dalijosi gerąja patirtimi, aptarė jau nuveiktas ir numatė būsimas veiklas . Labai naudinga patirtis mūsų progimnazijos mokiniams. Kartu su  S. Giovanni Bosco pradinės mokyklos mokiniais dalyvavome sporto šventėje, kiekvienos dienos įspūdžiai sugula į piligrimų dienoraščio lapus, piešiamas UNESCO  žemėlapis, tobulėja anglų kalbos žinios Vaikai dar kartą galėjo įsitikinti, kiek kelių ir galimybių atveria užsienio kalbų mokėjimas, o gebėjimo dirbti komandoje privalumus įvertino atlikdami užduotis su bendraamžiais iš Italijos, Lenkijos ir Čekijos Respublikos.
„Kelionė į Siciliją man paliko labai gerus įspūdžius, malonius prisiminimus, net išmokome pasakyti keletą žodžių itališkai. Man labai patiko tai, kad italai saugo gamtą ir didžiulį įspūdį paliko veikiantis Etnos ugnikalnis. O kokie skanūs tradiciniai Sicilijos makaronai ir picos“ (Emilija).
„Man labai patiko tai, kad susipažinau su vaikais iš kitų šalių ir galėjau su jais bendrauti. Džiaugiuosi, kad man puikiai pavyko susikalbėti angliškai“ (Armandas)
„Visą savaitę rašėme dienoraštį ir lapus suklijavome į vieną knygą. Man labai įdomu, kokius įspūdžius patyrė projekte dalyvaujantys vaikai“ (Simona).
„Buvo keista, bet kartu ir labai smalsu būti toje mokykloje, nes ji kitokia nei mano mokykla. Labai įdomus buvo marionečių teatro pasirodymas , po kurio mes galėjo pabandyti valdyti lėles“(Lukas).
Antrasis projekto „Kas geriausia paveldui“ partnerių susitikimas jau įvyko. Laukia daug veiklų, kurias esame numatę įgyvendinti. O su partneriais susitiksime jau labai greitai – rudenį Airijoje.

 

Pirmas, bet ne paskutinis

Įsibėgėjus progimnazijoje vykdomų tarptautinių „Erasmus+“ projektų veikloms ir partnerių susitikimams, mūsų progimnazijos ketvirtų ir penktų klasių mokiniai Dominyka Nečajeva, Rusnė Maskoliūnaitė, Šarūnė Sadzevičiūtė, Kristupas Dovydavičius ir Ignas Tamulis bei mokytojos Neringa Maskoliūnienė ir Vilma Domkutė vasario 25 – kovo 1 dienomis viešėjo Poznanės mieste, Lenkijoje. Jie, lankydamiesi Poznanės 66-ojoje Marijos Skladovskos-Kiuri vardo pagrindinėje mokykloje, susitiko su projekto „Kas geriausia – paveldui“ partneriais iš Čekijos, Lenkijos ir Italijos. Tai buvo pirmasis iš penkių projekto partnerių susitikimų.

Progimnazijos mokytojų ir mokinių vykdomo projekto „Kas geriausia – paveldui“ tikslas ir uždaviniai – kelti bendruomenės domėjimąsi savo ir projekto partnerių šalių kultūriniu ir istoriniu paveldu, skatinti toleranciją, mokytis užsienio kalbų, ugdyti mokinių pasitikėjimą savimi bei dalintis ir keistis gerąja patirtimi. Todėl šio susitikimo metu mokiniai pristatė savo krašto UNESCO saugomus objektus, susipažino su UNESCO saugomais objektais Lenkijoje, Čekijoje, Sicilijos saloje, Italijoje. Į susitikimą jie vyko ne tuščiomis, o paruošę namų darbus. Partneriams vežė savomis rankomis pagamintus Lietuvos žemėlapius su UNESCO saugomais objektais. Netruko veiklų ir paties susitikimo metu. Mokiniai ant drobės piešė Europos žemėlapį, kuriame žymės projekto metu aplankytas šalis, jis kartu keliaus į visus susitikimus su projekto partneriais, dalyvavo Lenkijos mokyklos mokytojų organizuotose veiklose, žaidė interaktyvius žaidimus, dalinosi įspūdžiais, kurie nugulė „Piligrimo dienoraštyje“. Lankydamiesi interaktyviajame Porta Posnania paveldo centre kūrė video reportažą apie šį unikalų centrą. Įspūdį paliko ir Poznanės senamiestis bei edukacinė pamoka raguolių muziejuje („Rogalowe Museum Poznania“), kurios metu susipažino su Poznanės įkūrimo istorija bei savomis rankomis gamino raguolius.

Šis susitikimas buvo pirmoji ir neišdildoma patirtis ne tik mokiniams, bet ir mokytojoms. Jos susipažino su partnerių šalių švietimo sistemomis, pasidalino patirtimi, kaip paįvairinti savo pamokas interaktyviomis veiklomis, aptarė projekte vykdomas veiklas ir būsimus susitikimus.

Pirmasis projekto partnerių susitikimas jau įvyko. Su nekantrumu laukiame ir ruošiamės antrąjam, kuris vyks nuostabioje Sicilijos saloje, Italijoje.