Savivaldybės biudžetinė įstaiga, Pavasario g. 6, 57311 Kėdainiai Tel./faks. (8 347)51579, tel.: (8 347) 54682, 52224, el.p. rytas.kedainiai@gmail.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 191019449

(8 347) 54682, 52224

rytas.kedainiai@gmail.com

Pavasario g. 6, 57311

Kėdainiai

I–IV 7:30–16:15

V 7:30–15:00

Sveikatos ugdymas ir mokymasis

Rytas_sveikata copy

Didžiausias dėmesys – priklausomybių prevencijai

Daug įdomių patirčių ir nepakartojamų įspūdžių Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokiniai Benas Amalevičius, Vitas Vansevičius, Milda Augaitė, Marta Sandrauskaitė ir mokytojos Oksana Nečajeva, Sigita Vievesienė, Žydrė Vancevičienė parsivežė iš saulėtosios Sicilijos. Gruodžio 2 – 6 dienomis Katanijoje vyko penktasis ,,Erasmus+“ projekto H.E.A.L. (Health Education And Learning) partnerių iš Bulgarijos, Turkijos, Lenkijos, Graikijos ir Lietuvos susitikimas. Susitikimo tema – priklausomybių prevencija (šis tarptautinis projektas yra finansuojamas „Erasmus+“ programos lėšomis, kurias, remiant Europos Komisijai, Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas).

Katanijos Dantės Aligjerio vidurinėje mokykloje susitikome su mokiniais ir mokytojais, susipažinome su edukacinėmis erdvėmis, dalyvavome pamokose, išklausėme nuotaikingą mokyklos orkestro koncertą. Jau pirmą dieną mokiniai aktyviai dalyvavo teatralizuotame šou, kurio vedėjai buvo mūsų moksleiviai Benas ir Milda. Dalyviai atsakinėjo į „žurnalistų“ klausimus apie priklausomybes nuo alkoholio, narkotikų, tabako, socialinių tinklų, kompiuterinių žaidimų. Aptarė priklausomybių pasekmes, sužinojo, kaip žalingų įpročių atsisakyti.

Mokytojos dalyvavo tarptautiniame seminare „Pedagogo vaidmuo priklausomybių prevencijoje“. Seminaro metu sužinojome, kaip sėkmingai vykdyti prevenciją, kaip stiprinti mokinių savivertę, ugdyti atsparumą neigiamoms įtakoms, socialinius įgūdžius. Aktyviai dirbome kūrybinėse dirbtuvėse „Sustabdykime patyčias“. Į šią problemą buvo pažvelgta trimis aspektais: per dramą, repą ir kompiuterinius žaidimus.

Partnerių susitikimo Katanijoje metu mokiniai ir mokytojos ne tik dalyvavo veiklose, bet ir domėjosi šalies kultūriniu paveldu. Aplankėme įžymias vietas: Benediktinų vienuolyną, kuriame dabar įsikūręs Katanijos humanitarinių mokslų universitetas, Taorminos miestelyje esančius romėnų ir graikų teatro griuvėsius, Etnos ugnikalnį, apie kurį daug sužinojome Nacionaliniame geografijos ir vulkanologijos institute. Kelionės metu susipažinome su šalies papročiais ir tradicijomis, kulinariniu paveldu, skanavome įvairių tradicinių Sicilijos patiekalų.

Džiaugiamės, kad galėjome pasidalinti patirtimi, įvairiais ugdymo metodais, pagilinti užsienio kalbos žinias. Įgijome įvairiapusės patirties, kilo naujų idėjų, kurias įgyvendinsime savo progimnazijoje. O projekto partneriai jau kovo mėnesį susitiks Lenkijoje.

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytoja Žydrė Vancevičienė

Erasmus + projekto H.E.A.L. partnerių susitikimas Akhisaro privačioje mokykloje Turkijoje

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytojai ir mokiniai tobulinosi tarptautiniame projekte Graikijoje

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos 5-6 kl. mokiniai ir mokytojai dalyvauja Erasmus+ H.E.A.L. tarptautiniame projekte finansuojamame „Erasmus+“ programos lėšomis, kurias, remiant Europos Komisijai, Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

„Ryto“ progimnazijos projekto grupės komanda: anglų kalbos mokytoja ir projekto koordinatorė Oksana Nečajava, muzikos mokytoja Žydrė Vancevičienė, 5a klasės mokinės Mija Zabotkaitė, Mila Mikalauskaitė , 5d klasės mokiniai Aldas Lukošius ir Martynas Lipnius – kovo 3-9 dienomis turėjo galimybę aplankyti Graikijoje esantį Karpenissi miestelį. Čia 1 – oje pradinėje mokykloje  antrą kartą  susitiko projekto bendražygiai iš Turkijos, Italijos, Lietuvos, Lenkijos, Bulgarijos ir, žinoma, Graikijos.

Mus maloniai  sutiko Karpenissi miestelio 1-osios pradinės mokyklos bendruomenė: mokytojai, mokiniai,  tėvai. Mokyklos direktorius Sideris Motsiolas supažindino su Graikijos švietimo sistema, su mokyklos edukacinėmis erdvėmis. Partnerių susitikimo metu buvo pristatyti namų darbai, aptartos projekto veiklos.

Mes, mokytojai, dalyvavome tarptautiniame seminare „Dramos metodų taikymas ugdymo procese“. Sužinojome, kaip, taikant šį metodą, galima sėkmingai pasiekti pamokose keliamus tikslus, realizuoti sėkmingą ugdymą,  skatinti mokinius išsakyti savo nuomonę, įvairias idėjas, leisti mokiniams samprotauti, aktyviai įsitraukti į ugdymo procesą. Dalyvaudami kartu su mokiniais įvairiose dirbtuvėse, pamatėme inovatyvių mokymo metodų, kuriuos galėsime pritaikyti savo darbe. Visą savaitę mažame mokyklos kiemelyje aidėjo vaikų juokas, bendruose žaidimuose skambėjo šešios kalbos.

Milos Mikolaitytės mama  mano, kad dalyvavimas šiame projekte  – „puiki galimybė  susipažinti su Graikijos kultūra, suprasti anglų kalbos svarbą ir ją lavinti bendraujant su kitų šalių vaikais. Vaikai aktyviai įsitraukė į įdomias veiklas, susirado daug naujų draugų, aplankė žymias vietas, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse “Maisto kelias”, “Mano širdis”, “Arbatžolės”, kurių metu gauta įspūdinga vaizdinė informacija ilgam išliks atmintyje. Džiugu ir tai, kad po Lietuvos pristatymo partneriams lietuvių liaudies šokis „Oira oira “ buvo vienas iš populiariausių šokių vakaro diskotekoje. Graikų svetingumu ir vaišingumu vaikai įsitikino vos tik susipažinę su nuostabiomis šeimomis, kuriose buvo apgyvendinti. Dukros ištartos frazės atvykus į šeimą –„jaučiuosi kaip namuose“ ir „čia nuostabu“- viską apibūdino. Lig šiol bendraujame, susirašinėjame, dalijamės nuotraukomis su Konstantia Kontomitrou šeima ir visada pasiruošę juos priimti Lietuvoje. Galiu drąsiai teigti, jog dukra po šios išvykos parsivežė dalelę Graikijos savo širdyje .“

Neišdildomą įspūdį paliko projekto kultūrinė programa. Jos metu aplankėme Atėnų akropolį, kultūros ir meno centrą, Delfų miestą, kuris laikomas archeologiniu paminklu, vienuolyną, esantį kalnuose, kurortinį miestelį Karpenissi.

Viso susitikimo metu mes tobulinome kalbinius įgūdžius, pažinome šalies socialinę ir kultūrinę  aplinką, skatinome toleranciją , daug sužinojome apie Graikijos istoriją, mokiniai susirado naujų draugų, o mes, mokytojai, įgijome naujos patirties profesinėje srityje. Susitikimo savaitė netruko prabėgti. Kitas susitikimas vyks gegužės mėnesį Lietuvoje.

Įspūdžiai iš išvykos į Bulgariją lapkričio mėnesį

Tik prieš savaitę grįžome iš pirmojo Erasmus+ projekto „Healthy education and learning“ (H.E.A.L.), finansuojamo iš Europos komisijos lėšų, partnerių susitikimo Lukovit mieste Bulgarijoje. Šis projektas – vienas iš keturių Erasmus+ projektų, kuriuos 2018–2020 metais įgyvendina „Ryto“ progimnazija. Įspūdžių ir patirčių tiek daug, kad norime pasidalinti su visais.

„Ryto“ progimnazijos komanda – šeštokai Kevinas Paužinskas, Dovydas Juodenis, Martynas Karkus, mokytojos Oksana Nečajeva ir Sigita Vievesienė – susitiko su partneriais iš Graikijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos, Bulgarijos. Visų šalių komandose dalyvavo ir mokiniai, ir mokytojai.  Didžiuojamės, kad mūsų progimnazijos šeštokių Kamilės Draudvilaitės ir Meidos Skorupskaitės sukurtas logotipas išrinktas oficialiu projekto H.E.A.L. logotipu.

Buvome nuoširdžiai sutikti ir pasveikinti Lukovit Eng. George Ivanov Valkov pradinėje mokykloje, o visų šalių mokiniai pristatė savo šalį, miestą ir mokyklą. Susipažinę  dalyvavome pamokose „Būk geras draugas“, „Saugok gamtą“, kurias vedė kolegos iš šios mokyklos, aptarėme emocinės sveikatos svarbą, aplinkos veiksnių įtaką žmogui. Supratome, kad tos pačios problemos ir sprendimų paieškos aktualios visose šalyse. Labai svarbu, kas šiose diskusijose ir aktyvioje veikloje dalyvavo ir mokiniai, ir mokytojai. Edukacinėje programoje „Duonos magija“ maišėme, kepėme ir ragavome visų šešių šalių gaminius. Receptus turime, bandysime pasigaminti ir namie.

Mokytojams visada naudinga pasidalinti patirtimi. Pedagogų seminaro „Mažumos tautų integracija į visuomenę ir ankstyvojo mokyklos palikimo prevencija“ tema pasirinkta dėl vyraujančių problemų Bulgarijos mokyklose, tačiau visų šalių mokytojai  aptarė ir analizavo įvairių šalių mokinių poreikius. Savo pastebėjimus, patarimus, pasiūlymus pristatė visų šalių pedagogai. Kiekviena šalis įdomi ir unikali savo papročiais, kultūra, tradicijomis, gamta, istorija, o galimybė tai pažinti plečia akiratį ir supratimą, kad esame to paties pasaulio dalis.  Apie tradicinius šokius ir muziką sužinojome nacionalinėje meno mokykloje Plevene, istorijos pamokos laukė panoramoje „1877 metų Pleveno epopėja“ ir Nacionaliniame politechnikos muziejuje. Kokia nuostabi Bulgarijos gamta įsitikinome aplankę ilgiausią Europoje Prohodna urvą netoli Lukovit miesto.

Šio tarptautinio susitikimo svarbą akcentavo ir Lukovit savivaldybės vicemeras, labai palankiai įvertinęs mokyklų dalyvavimą tarptautiniame ERASMUS+ projekte H.E.A.L. Jis teigė, kad dalyvavimas Europos programose atveria naujas galimybes plėtoti ir palaikyti partnerių kultūrinį dialogą daugiausia dėmesio skiriant bendravimui, keitimuisi patirtimi ir naujų pažangių metodų sklaidos metodų kūrimui. Labai naudinga patirtis ir mūsų progimnazijos šeštokams. Jie tobulino anglų kalbos žinias, dar kartą galėjo įsitikinti, kiek kelių ir galimybių atveria užsienio kalbų mokėjimas. Dirbdami komandoje, mokėsi išgirsti ir priimti kitokią nuomonę, išdrįsti išsakyti savo idėjas, argumentuotai jas pateikti. Gebėjimo dirbti komandoje privalumus įvertino atlikdami užduotis su bendraamžiais iš Turkijos, Bulgarijos, Graikijos, Italijos, Lenkijos.

Pirmasis projekto partnerių susitikimas jau įvyko. Laukia daug veiklų, kurias esame numatę įgyvendinti. O su partneriais susitiksime jau labai greitai – kovo mėnesį Karpenissi pradinėje mokykloje Graikijoje.

Dienynas
Mokiniams
Mokytojams
Tėvams
Parama