Skaitmeninis turizmo vadovas panaudojant IKT

Digital-_skelbimas_-2

ITALIJA

Penktasis projekto partnerių susitikimas Červeteryje, Italijoje

Nuoroda apie projektą Italijoje

„Skaitmeninis turizmo vadovas“ nuvedė į Romą

            Tikriausiai kiekvienas žino ar bent jau yra girdėjęs posakį: „Visi keliai veda į Romą“,- tad ir penktasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Skaitmeninis turizmo vadovas“ partnerių susitikimas Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytojas Neringą Maskoliūnienę, Aldoną Jasiulienę, Kristiną Balaikienę ir aštuntų klasių mokinius Medą Snarskytę, Ievą Rimkevičiūtę, Patriciją Padvilikytę, Aleksandrą Naujokaitę, Mykolą Labunską bei jų partnerius iš Turkijos, Portugalijos, Lenkijos ir Vokietijos atvedė į nedidelį Italijos miestelį Červeterį, kuris yra vos už pusvalandžio kelio nuo Romos.

Kadangi vienas iš šio progimnazijoje vykdomo projekto tikslų – sukurti skaitmeninį turizmo vadovą apie projekto partnerių gyvenamąją vietą, tad, tik atvykę į Červeterio mieste esančią „Istituto Comprensivo Cena“ mokyklą, šiltai sutikti ir su ja susipažinę, projekto dalyviai pradėjo darbuotis. Užsiėmimų metu mokiniai pristatė savo mokyklas, kūrė ir žaidė interaktyvius žaidimus partnerių kalboms mokytis, bendraudami su beandraamžiais iš kitų šalių lavino kalbinius gebėjimus. Vietos mokytojų organizuotų paskaitų metu tobulino fotografavimo įgūdžius, mokėsi redaguoti nuotraukas, kurti 3D muziejų. Mokytojai dalijosi patirtimi apie  internetinių įrankių naudojimą, aptarė jau nuveiktus darbus. Darbinę susitikimo dalį vainikavo profesionalaus verslo plėtros ir rinkodaros specialisto Edoardo Verduci paskaita apie turizmo vadybą ir rinkodarą.

Tačiau koks gali būti turizmo vadovo kūrimas be pažinties su kraštu? Tad pažintis su Italija ir praktinis žinių pritaikymas prasidėjo nuo kelionės į vieną iš UNESCO saugomų paveldų – Etruskų archeologines kapavietes. Toliau laukė  XV a. statyta Bračiano pilis ir Bračiano ežero apylinkės, aeronautikos muziejus, senovinis Čerio miestelis ir, žinoma, didingoji Roma bei Vatikanas. Kas gali būti geriau nei gyvai išvysti Koliziejų, Panteoną, pažvelgti į Vatikaną ir jį supančią Romą nuo Šv.Petro bazilikos kupolo ar pamatyti paties Mikelandželo ir kitų garsių Italijos menininkų freskomis ištapytą Siksto koplyčią? Be to, gyvendami šeimose, mokiniai iš arti susipažino ir su šalies kultūriniais ypatumais, papročiais, tradicijomis, maistu, santykiais šeimose.

Penktasis partnerių susitikimas įvyko. Visi grįžo pasisėmę naujų idėjų, žinių, patirties, praplėtę draugų  ratą ir nekantriai laukia bei ruošiasi paskutiniam šio projekto partnerių susitikimui atbundantį pavasarį  Lietuvoje.

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokytoja Neringa Maskoliūnienė

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

PORTUGALIJA

Nuoroda apie projektą Portugalijoje >>>

Ko nesužinosi nei iš interneto, nei iš knygų

Rugsėjo 29 – spalio 5 dienomis, dalyvaudama mūsų progimnazijoje vykdomame tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Digital Tourist Guide via ICT“, viešėjau Porto mieste, Portugalijoje. Vykome moteriška kompanija – keturios 7-8 klasių mokinės ir trys progimnazijos mokytojos. Porte susitikome su projekto partneriais iš Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos ir, žinoma, Portugalijos.

Jau prabėgo savaitė, kaip aš namie, bet patirti įspūdžiai ir nuotykiai dar nė kiek neišblėso! Viešėdamos Porte kiekvieną dieną važiuodavome vis į kitą vietą. Pirmadienį aplankėme mus priėmusių vaikų mokyklą „Agrupamento de Escolas de Pedrouços, susipažinome su Portugalijos švietimo sistema, švietimo ir mokslo departamentu. Antradienį vyko pamoka su banglentėm Matosinhos paplūdimyje, kur visos „skrodėm“ Atlanto vandenyno bangas. Iš šios pamokos parsivežėm daug naujos ir neregėtos patirties. Po maudynių vandenyne  miesto parke  žaidėme žaidimą „Lobio paieška“ („Treasure Hunt“): naudodamiesi mobiliąja programėle „Goosechase“ turėjome rasti tam tikras vietas ir atlikti užduotis – nufotografuoti, sukurti trumpą video ir pan. Tačiau žaidimas parke buvo tik treniruotė prieš trečiadienį, tada Porto senamiestyje  turėjome surasti gražiausius ir populiariausius Porto pastatus bei paminklus. Taip aplankėme Porto miesto savivaldybę, „Lello“ knygyną, kurio laiptus galima pamatyti garsiajame filme ,,Haris Poteris“, dar aplankėme gražiąją Sao Bento stotį, fotografijos muziejų, kuris kažkada buvo kalėjimas, ir  kitas įspūdingas vietas. O po pietų ėjome į Porto futbolo klubo  stadioną „Estadio do Dragao“. Ketvirtadienį pabuvojome „Muzikos namuose“ („Casa da Musica“ ), įspūdingoje modernioje koncertų salėje, kurioje pamatėme ir sužinojome daug naujų dalykų apie muziką ir garsą. Popietę praleidome plaukdami Douro upe po šešiais tiltais ir besigrožėdami Porto ir Vila Nova de Gaja vaizdais. Penktadienį mūsų laukė dirbtuvės mokykloje, kur, naudodamiesi mobiliąja programėle „Snapseed“, redagavome savo padarytas nuotraukas, kėlėme jas į „Google photos“, balsavome ir rinkome gražiausias, kurios atsidurs projekto kuriamame 3D muziejuje.  Vakare laukė draugiška vakarienė ir oficiali ceremonija, kurios metu visi projekto dalyviai gavo pažymėjimus ir kelis suvenyrus. Manau, kad per šią vakarienę visi išspaudėme bent po vieną ašarėlę, kai pamatėme filmuotą medžiagą: joje buvo ,,sudėtos“ geriausios savaitės Porte akimirkos.  Atėjo šeštadienis, taigi  laikas vykti namo… Visos verkėme ir skundėmės, kad gaila palikti šią nuostabią šalį. Čia  mums buvo gera, susipažinome ir bendravome su nuostabiais žmonėmis, patyrėme daug neišdildomų įspūdžių.

8a klasės mokinė Rusnė Leikutė

Rusne, kodėl sutikai dalyvauti projekte?

Sutikau, nes mano vyresnioji sesuo yra  dalyvavusi tokiuose projektuose ir ji parsiveždavo tik geriausių įspūdžių. Tad, kai man pasiūlė dalyvauti projekte ir vykti į Portugaliją, aš prisiminiau jos pasakojimus ir net nedvejodama sutikau, nes tai yra kažkas nepaprasta, kažkas nauja.

Kuo naudinga tokia veikla?

Kuo naudinga? Net nedvejodama galiu atsakyti  – neišdildomais įspūdžiais ir patirtimi, kurių niekada ir į nieką nekeisčiau. Aplankiau nuostabų  miestą Portą, pamačiau, koks jis gražus, susipažinau su naujais puikiais žmonėmis. Išbandžiau save kitoje aplinkoje, įgijau žinių. Šioje kelionėje išmokau nebijoti bendrauti, nebijoti kalbėtis, nebijoti klysti! Reikia tik šypsotis ir bendrauti su žmonėmis, nes jie visi iki vieno yra nuostabūs!

O kas labiausiai patiko?

O patiko man viskas. Žmonės, kuriuos sutikau, buvo nuostabūs ir draugiški, visi su šypsena veide, visi bendraujantys. Vietos, kurias aplankėme, buvo nuostabios. Veiklos, kurias vykdėme, buvo įtraukiančios ir naudingos. Visur buvo įdomu, visur norėjosi sužinoti kuo daugiau, visur stengėmės prisiminti, įsidėmėti viską, ką tik išgirsdavome.

Ką patartum kitiems mokiniams?

Jei dabar manęs kas nors paklaustų ar pasiūlytų dalyvauti panašiame projekte, net neabejodama atsakyčiau: ,,Žinoma!“ Todėl ir kitiems pasakyčiau: „TAIP. DAR IR KAIP TAIP.“ Ir paskatinčiau dalyvauti projektuose, kelionėse, nes tai yra kažkas nepaprasta! Todėl noriu nuoširdžiai padėkoti mokytojoms  Neringai Maskoliūnienei, Oksanai Nechajevai ir Svetlanai Denisovai. Ačiū jums už viską!

 

LENKIJA

„Erasmus +“ projektas nuvedė į kaimyninę Lenkiją

Besibaigiantys mokslo metai ir įpusėjęs „Erasmus+“ projektas „Skaitmeninis turizmo vadovas panaudojant IKT“ birželio pirmomis dienomis keturis mūsų progimnazijos aštuntokus Ievą Cibulskaitę, Gabiją Dambrauskaitę, Justą Mieliauską ir Nojų Stankevičių bei jų mokytojas Neringą Maskoliūnienę ir Aldoną Jasiulienę nuvedė į projekto partnerių susitikimą nedideliame Vinicos miestelyje Lenkijoje. Čia moksleiviai buvo šiltai sutikti vietos mokyklos bendruomenės ir dirbo bei kartu leido laiką su bendraamžiais iš Lenkijos, Portugalijos, Italijos, Turkijos ir Vokietijos.

Tai jau trečiasis projekto partnerių susitikimas ir antrasis, kuriame dalyvauja ir mokiniai. Tad šiame susitikime buvo tęsiamas pradėtas darbas – skaitmeninio turizmo vadovo kūrimas. Penkias dienas mokiniai intensyviai dirbo lankydami istorines vietas ir pažindindamiesi su Mazovijos krašto kultūra ir papročiais. Aplankyta ne viena pilis ir parkas, sostinė Varšuva, padaryta ne viena nuotrauka, paragautas ne vienas tradicinis patiekalas ir visi šie įspūdžiai nugulė mokinių kūriamame 3D muziejuje, kurį aplankyti galės ne tik projekte dalyvaujantys mokiniai ir mokytojai, bet ir plati visuomenė.

Nors kompiuteris šiuolaikiniam jaunimui ne naujiena, tačiau 3D muziejaus kūrimas jiems buvo nauja patirtis, kaip ir dalyvavimas projekte bei gyvenimas šeimose. Pasak Nojaus: „Vos atvykęs į Vinicą, šiek tiek prisibijojau ir nežinojau ko tikėtis iš šeimos ir iš projekto … Vos sutikęs šeimą, nusiraminau, visi buvo be galo draugiški ir sutiko mane “ištiestomis rankomis”. Mokiniai nuoširdžiai džiaugiasi galėję dalyvauti šiame projekte, kadangi turėjo galimybę pažinti kitą šalį, jos kultūrą, susirasti naujų draugų, lavinti savo anglų kalbos ir IKT  įgūdžius, o gal net ir pasitikrinti save, nes tai jų pirmoji patirtis dalyvaujant tokio pobūdžio projekte.

Mokytojai aptarė jau nuveiktas ir dar laukiamas veiklas, pasidalino profesine patirtimi, džiaugsmais ir rūpesčiais. Per dvejus projekto įgyvendinimo metus bus sukurtas ne tik 3D muziejus, bet ir elektroninė knyga, aplankytos vietos atsidurs google žemėlapyje. Visa projekto veikla gali būti stebima projekto sukurtame tinklalapyje https://digitaltouristguide.webnode.com.tr/

Mintys iš mokinių atsiliepimų apie dalyvavimą projekte:

Justas: „Gaila, kad viskas atrodo baigėsi taip greitai, tačiau viskas kas įvyko šią savaitę buvo nepakartojama ir įsimintina. Šis projektas yra labai geras būdas įgyti patirties, pakartoti anglų kalbos žinias ir susipažinti su kitais žmonėmis. Džiaugiuosi, kad galėjau prie jo prisidėti ir būti jo dalimi.“

Nojus: „Labai patiko visos ekskursijos ir gyvenimas šeimoje. Visi projekto dalyviai buvo tikrai labai draugiški ir tikrai norėčiau dar kartą ar kelis jame sudalyvauti ir patirti vėl kažką naujo!“

Ieva: „Pats projektas davė daug žinių kompiuterine prasme. Sužinojau, kad yra toks dalykas kaip 3D muziejus, kaip jį sukurti.“

Gabija: „Projekte man patiko susipažinti su naujais žmonėmis, susipažinti su Lenkija ir jos tradicijomis. Išmokau gaminti lenkiškus virtinius, apyrankes ir šiek tiek lenkiškų žodžių. Ypač patiko gyventi šeimoje, nes galėjau pamatyti kaip gyvena žmonės iš tos šalies.“

Neringa Maskoliūnienė, anglų k. mokytoja

TURKIJA

Kalba ir technologijos padeda mokytis įvairiau

Skaitmeninės technologijos jau seniai tapo neatsiejama kiekvieno žmogaus, o ypač jauno, kasdienybės dalimi. Jos atveria galimybes keliauti, pažinti naujas šalis ir kultūras, mokytis kalbų, susipažinti su įvairiais žmonėmis. Tokios galimybės atsiveria ir mūsų progimnazijos mokiniams ir mokytojams, dalyvaujantiems tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Skaitmeninis turizmo vadovas panaudojant IKT“.

Dalyvaudami šiame projekte, galimybę aplankyti piečiausiąTurkijos dalį, susipažinti su jos kultūra bei pagilinti anglų k. ir IKT žinias turėjo ir mūsų progimnazijos 7 klasės mokinys Paulius Stravinskas, 8 klasių mokiniai Liepa Vanagaitė, Vakaris Markevičius, Paulius Pagirskas bei mokytojos Neringa Maskoliūnienė ir Oksana Nečajeva. Jie šių metų kovo mėnesį kartu su kitais projekto partneriais iš Portugalijos, Lenkijos, Vokietijos, Italijos ir Turkijos susitiko Vakifbanko Ataturko vidurinėje mokykloje Anamuro mieste, Turkijoje.

Susitikimo metu mokiniams buvo organizuota profesionalaus fotografo paskaita, po kurios įgytas žinias ir patarimus jie taikė praktiškai: lankydami ir fotografuodami žymias Anamuro vietas. Taip buvo aplankyta Mamure pilis, senovinio Anamuriumo miesto griuvėsiai, įspūdingas Gilindire urvas ir senovinis namas. Vėliau įtemptas darbas vyko mokyklos klasėje prie kompiuterių, kur visas padarytas nuotraukas reikėjo peržiūrėti, jas redaguoti ir atrinkti geriausias, kurios pateks į projekto metu kuriamus 3D muziejų, „Google“ žemėlapį ir elektroninį turizmo vadovą. „Mano nuotraukos dabar žymiai geresnės,“ – įgyta patirtimi džiaugėsi Liepa.

Fotografavimas ir nuotraukų redagavimas buvo ne vienintelė patirtis. Mokiniai taip pat turėjo pasigaminti aitvarus ir dalyvauti aitvarų leidimo konkurse paplūdimyje. Pagaminti aitvarą – vienas juokas, ypač kai tau padeda mokytojas, o kad jis skristų – tikras iššūkis. „Smagu, kad mūsų vaikų gamintas aitvaras pagaliau pakilo, o ne nutūpė artimiausiame medyje,“ – juokavo mokytojos.

Ar galima susipažinti su šalimi nepažinus jos kultūros? O jei ta kultūra visiškai kitokia nei tavoji? Tikriausiai, ne. Todėl puiki proga pajusti šalies atmosferą, susipažinti su papročiais ir tradicijomis, pagyventi vietos gyventojų gyvenimą buvo suteikta mokiniams apgyvendinant juos vietos mokyklos mokinių šeimose, kurios visą viešnagės laiką jais rūpinosi kaip savais. Kiek įspūdžių teko mokytojoms išklausyti kiekvieną rytą susitikus mokykloje. „Kokį maistą aš vakar valgiau…“, „Aš su „broliu“ buvau krepšinio treniruotėj…“, „Kiek daug jie valgo…“, „Mes su šeima buvome vakarėlyje…“, „O kokių blynų šįryt mums iškepė….“  Tačiau pats geriausias krašto ir žmonių svetingumo įvertinimas nuskambėjo iš Pauliaus lūpų: „Būtinai grįšiu dar kartą į Anamurą“.

Visą susitikimo savaitę intensyviai dirbo ne tik mokiniai, bet ir mokytojos. Jos taip pat tobulino savo gebėjimus IT srityje, kad vėliau įgytas žinias galėtų pritaikyti savo darbe dirbant su mokiniais ir kitais projekto dalyviais, susipažino su tokiomis programomis kaip „Trello“, „Shotcut“, „Editor.pho.to“, „Plickers“, aptarė projekte jau nuveiktus ir dar laukiamus darbus.

Viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Mokiniai ir mokytojai jau grįžę namo, pasidalinę įspūdžiais ir patirtimi, ruošiasi ir laukia kito susitikimo Lenkijoje.

VOKIETIJA

„Skaitmeninis turizmo vadovas panaudojant IKT“ yra vienas iš keturių programos Erasmus plius  projektų, kuriuos finansuoja Europos Sąjunga ir kuriame mūsų progimnazija dalyvauja kaip partnerių mokykla. Projektu siekiama sukurti skaitmeninį turizmo vadovą nacionaliniu ir Europos lygiu. Ši partnerystė, kurioje dalyvauja mokyklos iš 6 Europos šalių, siekia plėsti skaitmeninį raštingumą, skatinti domėtis savo ir kitų šalių kultūra, bendrauti ir bendradarbiauti . Tarpvalstybiniuose susitikimuose mūsų mokiniai kurs, mokysis ir plės turimas anglų kalbos, geografijos, istorijos, IT  žinias. Tad projekto koordinatorius Menchengladbacho, miesto Vokietijoje,  mokykla gruodžio 2-6 dienomis pakvietė projekto mokyklų-partnerių mokytojus dalyvauti pirmame susitikime. Jo metu mokytojai susipažino su Vokietijos švietimo sistema ir jos problemomis, lankėsi mokykloje, bendravo su mokiniais ir kolegomis, mokėsi dirbti su naujomis kompiuterinėmis programomis. Taip pat susitiko su Menchengladbacho miesto meru bei apsilankė Diuseldorfo radijuje ir televizijoje.