Savivaldybės biudžetinė įstaiga, Pavasario g. 6, 57311 Kėdainiai Tel./faks. (8 347)51579, tel.: (8 347) 54682, 52224, el.p. rytas.kedainiai@gmail.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 191019449

(8 347) 54682, 52224

rytas.kedainiai@gmail.com

Pavasario g. 6, 57311

Kėdainiai

I–IV 7:30–16:15

V 7:30–15:00

Pamokų laikas
  1. 1 8.00—8.45
  2. 2 8.55—9.40
  3. 3 10.00—10.45
  4. 4 11.05—11.50
  5. 5 12.05—12.50
  6. 6 13.00—13.45
  7. 7 13.55—14.40

Šiuo metu vyksta 5 pamoka

Akimirkos, kuriomis didžiuojamės…

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos komanda  grįžo iš Erasmus+ projekto „Įtraukusis ugdymas formuojant socialinį intelektą“ (2022-1-IT02-KA210-SCH-000081405) partnerių susitikimo. Mokiniai ir mokytojai iš Portugalijos, Italijos, Turkijos ir Lietuvos susitiko Mersine, Turkijoje. Visa savaitė buvo labai intensyvi, tačiau ir labai turininga. Buvome šiltai sutikti Aydınlıkevler pradinėje mokykloje. Mums labai išsamiai buvo pristatyta Turkijos švietimo sistema, didelis dėmesys skirtas įtraukiajam ugdymui tiek šalyje, tiek mokykloje.

Šio projekto tikslas – padėti mokiniams ugdytis savo minkštuosius įgūdžius, empatiją, bendravimo ir komandinio darbą įgūdžius. Stebėjome pamokas, užsiėmimus ir kartu su įvairių poreikių turinčiais mokiniais dalyvavome veiklose. Matėme, kaip tikslingai ugdyme naudojamas tradicinis šešėlių teatro metodas, patys galėjome tai išbandyti dalyvaudami dramos kūrybinėse dirbtuvėse. Lankėmės „Pasakų namuose“, kur mokiniams dažnai vyksta edukacijos, sekamos pasakos, iš jų mokomasi. Kolegos iš Turkijos pristatė pasakojimą, kaip vieną dažniausiai taikomų metodų, tinkantį visiems vaikams. Taip pat svečiavomės mokykloje, kurioje mokosi labai gabūs mokiniai. Ypatingas dėmesys ir ugdymas nukreiptas į sritį, kuriai mokinai yra ypač gabūs. Jie tyrinėja, atlieka eksperimentus, muzikuoja, tapo, konstruoja, kuria. Smagu, kad daugumoje veiklų kartu dalyvavo ir mokiniai, ir mokytojai. Ne išimtis ir šioje mokykloje – kartu dalyvavome kūrybinėse dirbtuvėse ir nustebome pamatę, kokį darbą „Feniksas“ sukūrėme kartu. Taip pat lankėmės Neįgaliųjų centre, kur kūrybinėse ir praktinėse veiklose dalyvavome kartu su šio centro lankytojais, kurie savo pavyzdžiu parodė, kad kiekvienas iš mūsų turi jėgų savarankiškai spręsti problemas.

Plačiai diskutavome apie vieną iš didžiausių problemų, ugdant įvairių poreikių mokinius, bendraamžių patyčias. Visų dalyvaujančių šalių mokiniai pristatė situaciją savose mokyklose ir šalyse, siūlė problemos sprendimo būdus ne tik realiame, bet ir virtualiame gyvenime. Diskutavome apie empatiją ir galimybę visiems jaustis gerai.

Esame labai dėkingi priimančiai organizacijai už galimybę pažinti Turkijos tradicijas ir kultūrą. Vykome į senovinį Tarsu miestą, aplankėme Taskuyu olą, pranašo Danieliaus kapą, senamiestį, senąjį turgų ir Tarsu krioklį. Mersine apsilankėme Mugdato mečetėje, dalyvavome kaligrafijos ir tradicinio marmuravimo kūrybinėse dirbtuvėse.

Dalyvavimas šiame projekte –  puiki galimybė įvairių šalių mokyklų keitimuisi patirtimi įtraukties, patyčių prevencijos, socialinio teisingumo, empatijos ir pagarbos žmogui ugdymo temomis. Tenka pripažinti, kad šios temos, kaip niekad, yra aktualios. Todėl ugdome savo mokinius, rodydami jiems empatijos ir meilės kelią, raginame kovoti su neapykanta ir pavydu, nes tai veda į pralaimėjimus.

O su projekto partneriais susitiksime jau gegužės mėnesį Portugalijoje.

Sigita Vievesienė, Oksana Nečajeva

Dienynas
Mokiniams
Mokytojams
Tėvams
Parama